Wat zijn de alternatieven? Wat is er nog mogelijk om mijn oma uit deze zwarte cirkel te halen?

Mijn oma is 84 jaar en wacht nu al meer dan 2 1/2 jaar op haar centen van de notaris na het overlijden van haar man en zoon (zelfmoord)... Ze kan bijna niet overleven omdat ze recht heeft op niets omdat haar dossier geblokkeerd is!! (Zij kan niet naar een rusthuis omdat ze niet aan haar centen kan en ze heeft geen recht op OCMW of wat dan ook) Ze kan geen kant meer uit. De bank wilt niets lossen omdat zij geen groen licht krijgen van de notaris.
Ombudsdienst van notarissen laat ons ook in de steek, zij zeggen hetzelfde. Waardoor zij zelfs haar nutsfacturen niet kan betalen zoals water, elektriciteit, gas, huur, etc!! Ze gaat binnen kort op straat staan!
Haar andere kleinzoon wilt niet tekenen bij de notaris om haar te pesten en hij kan wachten met tekenen tot zij overlijd... Andere Notarissen en advocaten geraadpleegd en die liggen er niet wakker van. Heeft zij daarvoor heel haar leven gewerkt en belastingen betaald als een goede Belg, om uiteindelijk niets van haar geld te kunnen gebruiken in haar oude dag? Kan dit zomaar? Is dit onze democratische, sociale rechtstaat/land? Welk systeem is dit? Is dit de dankbaarheid van de staat voor haar levenslange loopbaan? Wat kan zij doen? Een proces is ook uitgesloten mits ze al 84jaar is. Dit gaat zij niet overleven... Ook geen psychologische hulp. Blijkbaar zijn zulke scenario's taboe en wordt dit in de doofpot gestopt. M.a.w. laten ze haar gewoon alleen in de steek en staan wij machteloos toe te kijken hoe zij verteerd van onbegrip en verdriet.
Ik wilde u dit meedelen omdat er waarschijnlijk heel veel mensen zijn in België die in het zelfde scenario zitten die aan hun lot worden overgelaten en gepakt worden door dit onbegrijpelijk systeem en dit mag eens aan het licht komen!

Bedankt voor enige info...