attest van erfopvolging

Anneke123
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

attest van erfopvolging

#1 , 03 jul 2016 19:14

Beste,

Ik had een vraagje omdat ik er nergens iets van vind.

Mijn moeder is overleden en we hebben braafjes alles doorlopen voor een attest van erfopvolging maar er is geen erfenis, geen testament, enzovoort
De geblokkeerde rekeningen staan onder nul. Er is niks na te laten, enkel het huis dat voor de helft nu van mijn vader is en voor de helft van mij.

Nu is het zo dat ik niet-fiscale schulden heb opgelopen door de jaren heen, vooral van rechtsprocedures.
Is dit ook reden om het attest niet af te leveren aan ons beiden of kan mijn vader dat wel krijgen zodat hij toch verder kan?

Grtz

Anneke

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 04 jul 2016 11:30

Vermits u een half huis erft, is een weigering van de erfenis niet aan de orde. U zal samen met uw vader de schulden , want rekeningen onder nul, moeten vereffenen. Wat betreft een attest, denk ik dat u zal dienen te onderhandelen met de Registratie hoe dit op te lossen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”