WP is op 26 juli overleden, begraven 2 augustus (vandaag dus)
kinderen :
eerste huwelijk : VP : 38 jaar (dochter)
tweede huwelijk : KP : 28 haar (dochter)
derde huwelijk : LP, 19 jaar (dochter) en XP, 13 jaar (zoon)
Ik ben de mama van de kinderen uit zijn derde huwelijk
Vandaag in de namiddag krijgt mijn dochter sms van de dochter uit zijn tweede huwelijk :
- 'ik weet niet of je al op de hoogte bent maar de papa is overleden en het was vandaag begrafenis'
antw : WAT????
- ge wist dus van niks?
antw : da kan nie, da mag nie, please zeg dat het niet waar is!!!!
en .....
tweede dochter stuurt overlijdensbrief door naar mijn dochter, zowel mijn dochter mijn zoon staan niet vermeld op de overlijdensbrief
stuurt eveneens bidprentje door : enkel en alleen de naam van zijn eerste dochter
tweede dochter werd gisteren avond pas verwittigd door de eerste dochter met een sms : je papa is dood en wordt morgen begraven
VRAAG
mijn dochter zou graag nog iets van haar papa willen, een houvast als is het maar een t-shirt, zij is er volledig onderdoor gegaan, naar huisarts met de nodige kalmeringsmedicatie. Hoe kan zij iets vragen wat van haar papa is, zij is meerderjarig
mijn zoon zit op kamp met een jeugdbeweging, ik wil hem nu wat laten genieten en hem niet terughalen daar we er toch niets aan kunnen doen, maar zijn papa en hij waren een paar handen op één buik, hij gaat niet meer weten waar hij het heeft, net 13 jaar oud
Psychisch gaat dit voor mijn kinderen grote gevolgen hebben, zij hebben geen afscheid kunnen nemen van hun papa
VRAAG
Ik als zijn ex-echtgenote weet dat er nog gelden zijn, immers bij verkoop huis (restwaarde) heeft de notaris een fout gemaakt en al het geld naar de advocaat doorgestort (ook mijn deel) van mijn ex-man, daar hij in collectieve zit/zat. Dit zou deze maand voorkomen bij een notaris die de verdeling doet aangesteld door het gerecht. Hoe kan ik ervoor zorgen, dat mijn kinderen, deze gelden kunnen ontvangen. Ipv naar mij te gaan zou ik het liever aan mijn kinderen schenken
VRAAG
Kan dit wettelijk dat zijn twee kinderen niet werden verwittigd?? Ik begrijp er niets van dat dit zomaar is kunnen gebeuren. Zij gaan hier de gevolgen van, het geen afscheid kunnen nemen van hun papa, heel hun leven lang als een trauma ervaren
Dank je wel