gelijke rechten/verdeling

fransiedb
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

gelijke rechten/verdeling

#1 , 02 aug 2016 15:11

Kan ik de schulden die mijn ouders (tegen hun zin)al betaald hebben voor mijn broer voor diverse zaken laten noteren bij een notaris of in het testament zodanig dat er rekening wordt gehouden bij het overlijden van mijn ouders om alsnog deze som(25.000€)in mindering te brengen van het deel van mijn broer in mijn voordeel?
Bij wie kan ik hiervoor terecht?Notaris?Advokaat?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#2 , 08 aug 2016 18:28

Heeft broer een schuldbekentenis getekend - zijn die schulden betaald via een rekening van een van de ouders?
Het zijn uw ouders die de nodige stappen moeten doen.
U kan zolang ze leven niet veel doen tenslotte bepalen uw ouders wat ze met hun geld doen.

asperger

#3 , 08 aug 2016 18:36

U kunt nu niets doen tenzij uw ouders erop wijzen dat u op deze wijze benadeeld wordt.
Aangezien u ervan uitgaat dat uw broer die schuld niet gaat terugbetalen zou de eenvoudigste én meest correcte oplossing
erin bestaan dat uw ouders u nu reeds eenzelfde bedrag geven.
Hierdoor wordt vermeden dat u -zelfs indien u bij de erfenis zou worden gecompenseerd- niet met apengeld wordt vergoed dat door inflatie
veel minder waard is. Het is immers zo dat wettelijk voorzien is dat inbreng van roerende waarden bij de verdeling van een erfenis slechts gebeurt voor het nominale bedrag (dus zonder intrest of inflatiecorrectie).
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”