geachte
wij zijn van de week naar advocaat geweest, om verslag te bespreken, zij wist mij te vertellen dat inkorting moeilijk te bewijzen was, omdat het verslag van de landmeter nu in 2016 gedaan was. en huis was verkocht zonder ons medeweten in 2004
hoewel de landmeter er bedragen had bijgezet van huizen die in 2004 ongeveer de zelfde grote en afwerking er bij had gezet.
vertelde zij mij dat ik die verslag had moeten laten maken in 2010 en niet nu na dat de langstlevende is overleden.
nu 12 jaar na datum van verkoop huis is het volgens haar moeilijk laat staan onmogelijk zou zijn, om te bewijzen dat er een verdoken schenking zou zijn geweest.
raar want huis is verkocht voor 125.000€ en is geschat dat het toen normaal een 280.000€ waard zou zijn geweest.
nu zelfs als ik er 50.000€ of 80.000€ zou aftrekken dan blijft er toch nog 130.000€ of 100.000 te weinig zou betaald zijn. volgens haar zou men het huis direct geschat moeten zijn geweest hebben in het jaar van de eerste overledenen dus in 2010 wilt men kans hebben om te slagen.
advocaat wilt via de familie rechtbank gaan. en het huis waar ik in mijn ogen na alles wat ik gelezen heb het meeste kans in had om dit te winnen zegt ze nu dit te laten vallen. en uitleg te vragen waar het geld dat via bankcontact is afgehaald naar toe is? in mijn ogen een onmogelijke taak, omdat ik er van uitga dat de persoon die het langste leeft met het geld kan doen wat ze willen
groetjes en bij voorbaat bedankt