Erven langstlevende

gast
Topic Starter

Erven langstlevende

#1 , 12 mar 2006 17:53

Wij zijn gehuwd zonder enig contract en hebben zonen.

Mijn ene zoon huwt met een wettelijk gescheiden vrouw die al kinderen heeft van haar eerste huwelijk en die de naam van de eerste vader dragen uiteraard.

1.Kunnen die kinderen een naamswijziging aanvragen om de naam van mijn zoon te dragen in plaats van hun echte vader. Indien ja waarom en
kan dat zo maar zonder onze toestemming.

Wie zijn de wettelijke erfgenamen als ??n van ons komt te overlijden en als de zoon ook overleden is ?.

Zij zijn geen wettelijke erfgenamen en geen bloedverwanten.
Waarom is de langslevende echtenoot geen recht op de volledige en moet alles gedeeld worden.

2.En waarom kan de langstlevene het onroerend goed niet verkopen zonder hun toestemming om een ander onroerend goed te kopen die beter gelegen is bvb.Kan ik via de notaris een testament laten opstellen die alles aan de langslevende geeft zodat na het overlijden van die langslevende alles naar de zonen gaat en niet vroeger.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 01 mei 2006 05:08

Om te erven zullen de kinderen moeten geadopteerd worden.
De geadopteerde kinderen kunnen dan ENKEL van uw zoon erven, dus niet van U.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”