Wij gaan trouwen met hk scheiding van goederen. Er is een huis waarvan beide voor de helft eigenaar. Hier twijfelen we of we dit huis ook gescheiden laten of als beperkte gemeenschap inbrengen. Er is namelijk een stiefkind die recht heeft op zijn reservatair deel, namelijk de helft van de nalatenschap
We hebben beide ook testament waarin we onze nalatenschap in volle eigendom nalaten aan elkaar maar ik vrees dat daar moeilijk over gedaan kan worden omdat er geen rekening is gehouden met reservatair deel. We zouden ook contractuele erfstelling aan ons hk kunnen laten toevoegen wat hetzelfde wil zeggen maar dan niet enerzijds kan stopgezet worden en hier kunnen we dan juist formuleren dat het om het grootst beschikbare deel gaat.
Kan zijn zoon mij uit het huis zetten bij contract scheiding van goederen waarbij het huis ook gescheiden blijft? Zorgt de contractuele erfstelling er dan niet voor dat ik toch nkg de helft krijg van zijn helft en de andere helft in vruchtgebruik... zodat ik totaal 3/4de in volle eigendom heb en rest vruuchtgebruik....kan dit op deze manier.