Mijn ma is 2 maanden geleden overleden . Er was geen testament , dus pa erft de helft van de roerende goederen en wij ( we zijn met 4 ) een deel in blote eigendom .Het huis mag pa blijven bewonen zolang hij leeft .
Pa heeft in de maanden voor de dood van ma regelmatig geld afgehaald van de bank ( zeker 15000 euro ) .
Hij zegt nu dat het niet waar is maar ik en mijn zussen denken dat hij het aan onze jongste broer geeft , maar kunnen dit natuurlijk niet bewijzen , dus is er min of meer ruzie in de familie .
Nu zouden ik en 1 zus ons deel dat wij in blote eigendom hebben geërfd willen laten omzetten in volle eigendom zodat wij er nu reeds kunnen van genieten ( wij hebben het allebei niet al te breed ).
Klopt dit dat zowel mijn vader als mijn broer en zussen hiermee moeten akkoord gaan en als er 1 iemand dwarsligt , dit niet kan? Wij weten wel dat er successierechten moeten worden betaald en een omzetting van het vruchtgebruik van pa ( die is nu 76)
Het gaat eigenlijk enkel om het geld van de bank . ( het zou voor elk rond de 15000 euro zijn ).Moeten wij hiervoor naar de notaris ?
En hoe zit het met de auto . Mijn ma reed er mee maar die is nu verkocht voor 12000 euro . Hij werd opgenomen in de aangifte voor successie , kunnen wij daar ook ons deel van eisen ?
Alvast bedankt voor jullie antwoord .