ik maak hier samen met u de simpele denkoefening: door het vruchtgebruik nu over te kopen zet u de transactie om in een volledige koop en is het opgelost.
dergelijke akte laat u bij de notaris opmaken, wat in principe op korte termijn moet kunnen.
2de optie: afstand van vruchtgebruik wordt normaal ook niet als een schenking aanzien, maar hier is het contractueel vastgelegd en ik twijfel daaraan of dat wel een mogelijke optie is.
ik zeg dit alles onder alle voorbehoud, want ik heb het niet opgezocht. het is gewoon het eerste wat me te binnen schiet. u kan het eens laten nachecken. en ik zeg dit niet voor volle waarheid, misschien zijn er andere oplossingen die iemand hier kan aanbrengen. maar het is beter dat ik nu advocaat van de duivel speel - nu kost het u nog niets - dan dat het later gebeurt.
Na een ontspannende namiddag en avond terug de hersencellen aan het werk gezet en alles nog eens overlopen.
De eigendom is zoiezo verkocht aan mezelf en mijn vrouw - gehuwd: Dus zoiezo is mijn vrouw geen erfgenaam en wordt dit verhaal zoiezo minstens gedeeld door twee.
Men kan echter ook de vraag stellen of Art 918 wel betrekking heeft op een gehuwd koppel - gemeenschap van goederen.
Het wegschenken van vruchtgebruik vraag ik morgen zeker en vast aan de notaris.
Her er der is er mss toch nog een mogelijkheid om dit, nu iedereen nog leeft op te lossen.