Interpretatie vonnis

Mi Sueno
Topic Starter

Interpretatie vonnis

#1 , 19 mar 2018 10:36

Wij zitten dus met een gerechtelijke vereffening verdeling erfenis.
Het gaat hem om de deblokkering van de bankrekeningen en verkoop van de woning.
De notaris werd in een vonnis aangesteld, en daarin staat ook het volgende:
De rechtbank wijst de partijen erop dat zij de mogelijkheid hebben om bij opening van de werkzaamheden met de notaris vereffenaar geheel of gedeeltelijk het tijdschema voor het verdere verloop van de gerechterlijke verdeling overeen te komen. (art 1217 Ger w)
Indien geen akkoord wordt bereikt over een tijdschema gelden de termijnen voorzien in art 1218 Ger. W , behalve in het geval van afwijking , met het akkoord van alle partijen en de notaris vereffenaar.
Ik heb een advocaat maar elk mailtje, telefoontje is kassa kassa.

Concreet versta ik dus dat bij de eerste samenkomst er dus kan gevraagd worden om.. vb binnen de week deblokkering rekening, en binnen de 14 dagen beslissing overeen te komen van het verkoopsbedrag van de woning, als we overeen komen daarin. ik ga wel de openbare verkoop eisen. Boedelbeschrijving .... meubelen liggen al klaar op een hoop voor de container, dus daar geen verkoop.

Mijn broer is dus degene die samen met zijn vrouw alles blokkeert. Hebben daar ervaring in , bij overlijden van haar moeder heeft zij de verkoop van de woning 9 jaar tegengehouden door dwars te liggen. Is wel al een 15 tal jaar geleden. Maar zij hebben gezegd dat zij dat nogmaals kunnen en gaan doen als zij hun zin niet krijgen. Soit de bankrekeningen houden ze vast om hun zin dus te krijgen.
Ik vermoed dus ook dat de max wettelijke termijn niet kan overschreden worden?

Mvg

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding