Dit is verkeerde info.Schenkingen komen niet in het gemeenschappelijk vermogen terecht. In tegenstelling tot wat rahorro zegt, zou ik niet durven stellen dat het een lotje uit de loterij is.
Ik zeg niet dat er niet KAN geschonken worden aan anderen dan enkel de TS, ik zeg allen dat INDIEN enkel aan de TS geschonken werd, deze schenking niet in het gemeenschappelijk vermogen komt als er gescheiden wordt.Men kan binnen bepaalde limieten (sedert 1 september tot 50 percent!) schenken aan wie men wil. Dus ook aan schoonkinderen...
We weten niet wat dit document bevat. TS zegt dat dit document er is, maar zegt niet wanneer het opgesteld werd. Als dit opgesteld is op het moment dat de TS inzag dat het bedrag op de gemeenschappelijke ipv de individuele rekening terechtgekomen is (bijvoorbeeld enkele dagen na ontvangst van deze som), dan is dit document mogelijk voldoende voor de rechter om als bewijs te dienen dat dit een schenking aan de TS was.De verklaring lang ACHTERAF door de schenker is zwak want heeft geen vaste datum.
Sorry roharro, maar jij kwam af met "die info is fout", terwijl ik enkel zei dat een schenking aan de TS, niet in het gemeenschappelijk vermogen terechtkomt. Die info is helemaal niet fout. Jij zegt dat er ook aan anderen dan de eigen kinderen kan geschonken worden, en dat is misschien correct, maar de TS spreekt daar niet over. De TS zegt dat de vader aan de TS geschonken heeft. En zo'n schenking komt dus NIET in het gemeenschappelijk vermogen terecht als er getrouwd is onder het wettelijk stelsel.Het is echt niet nodig om dat alles nodeloos te herhalen.
Er was inderdaad geen "indien", aangezien de TS duidelijk aangegeven had dat de schenking enkel voor de TS was. Ik hoef dus helemaal geen "indien" te gebruiken, want ik antwoord op de situatie van de TS. De TS spreekt van een schenking voor haar / hem. Deze schenking komt dus niet in het gemeenschappelijk vermogen. Uw reactie was dus onnodig en off topic." ik zeg allen dat INDIEN enkel aan de TS geschonken werd, deze schenking niet in het gemeenschappelijk vermogen komt als er gescheiden wordt."
Kom, kom, je schreef toch:
"Schenkingen komen niet in het gemeenschappelijk vermogen terecht. "
Er was geen "indien". Met mijn reactie als gevolg.
Compleet belachelijke opmerking, roharro, maar bon. Mag ik u ook verzoeken de vraag van de TS grondig te lezen en on topic te antwoorden. Als iemand vraagt wat de boete is als hij tegen 70 geflitsts is in de bebouwde kom, moet je ook niet afkomen met "de boete voor 180 rijden op de autostrade is...". Uw antwoord kan misschien correct zijn, maar het is niet wat de TS vraagt...Mag ik je verzoeken dat je als professionele na-aper en na-prater ophoudt met mijn antwoorden te verdraaien.
Leuk antwoord om te lezen in 2019.Aangezien alle reacties op uw brol nieuwe brol uwerzijds genereert laat ik het hierbij.