Erfenis

donny-brasco
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Erfenis

#1 , 03 jan 2019 12:38

Geachte,
Ik zal even kort de situatie proberen uit te leggen. Dus, mijn ouders en mijn grootouders bezitten samen een huis.
Mijn grootvader is onlangs overleden dus moet het een en ander nu verdeeld worden. Mijn vraag is, wie krijgt hoeveel ivm het huis? Dus mijn ouders zijn zoiezo voor de helft eigenaar. En mijn oma blijft gewoon inwonen in de woning samen met mijn ouders. Hoeveel erft mijn oma van het huis en hoeveel erven haar overige kinderen van het huis?
Alvast bedankt
Mvg,
Donny

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger

#2 , 03 jan 2019 13:14

Hoeveel kinderen heeft de overledene?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

donny-brasco
Topic Starter

#3 , 04 jan 2019 09:46

De overledene heeft 6 kinderen in het totaal.
Dus 5 kinderen plus mijn vader.

Reclame

asperger

#4 , 04 jan 2019 13:00

Het deel van de woning dat uw overleden grootvader bezat wordt verdeeld onder de zes kinderen. Uw ouder erft dus 1/6.
In blote eigendom. Oma krijgt het vruchtgebruik van grootvaders deel.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”