Vadersdeel opeisen

Deboskat
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vadersdeel opeisen

#1 , 19 jan 2019 19:10

Mijn vader is enkele maanden geleden overleden, mijn moeder die nog leeft heeft een zwaar alcohol probleem, kan ik mijn roerend deel van vadersdeel van erfenis op een of andere mannier veiligstellen, voor dat mijn moeder alles uit deelt aan vreemde mensen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger

#2 , 19 jan 2019 19:12

Ja. De waarde van de blote eigendom kan u aan u laten uitbetalen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Sirkii

#3 , 19 jan 2019 21:38

Het alternatief is om uw blote eigendom op een “nalatenschapsrekening” te laten plaatsen. Vraag dit aan de notaris als hij de erfenis afhandelt of doe het zelf als je de successie zelf afhandelt. Een “nalatenschapsrekening” is een rekening op naam van de erfgenamen waarop de blote roerende eigendom geplaatst wordt en waarvan de opbrengsten (het veuchtgebruik) naar de moeder gaat.

Reclame

asperger

#4 , 19 jan 2019 22:45

TS heeft dan intussen niets aan het geld....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”