Dringende vraag

mikehsk
Topic Starter

Dringende vraag

#1 , 12 jun 2006 10:18

Mijn oma is overleden.

Er zijn 3 toekomstige erfgenamen, mijn oom (de broer van mijn vader) en mijn zus en ikzelf.
Mijn vader is in 1983 overleden.

In 1982 heeft mijn oma borg gestaan bij de bank voor mijn vader teneinde een faillisement te voorkomen, borg was 45.000 Euro.
Als onderpand diende haar koopwoning, deze is inmiddels verkocht en de borg geretourneerd aan de bank.

Nu heeft mijn oom medegedeeld deze toendertijds verleende borgsom op ons erfdeel te gaan verhalen/vorderen.

Kan hij dit doen ?

Ik bedoel, het was een schuld destijds, en wij hebben de nalatenschap van mijn vader verworpen...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa

#2 , 12 jun 2006 20:39

Mijn oma is overleden.

Er zijn 3 toekomstige erfgenamen, mijn oom (de broer van mijn vader) en mijn zus en ikzelf.
Mijn vader is in 1983 overleden.

In 1982 heeft mijn oma borg gestaan bij de bank voor mijn vader teneinde een faillisement te voorkomen, borg was 45.000 Euro.
Als onderpand diende haar koopwoning, deze is inmiddels verkocht en de borg geretourneerd aan de bank.

Nu heeft mijn oom medegedeeld deze toendertijds verleende borgsom op ons erfdeel te gaan verhalen/vorderen.

Kan hij dit doen ?

Ik bedoel, het was een schuld destijds, en wij hebben de nalatenschap van mijn vader verworpen...
Hoe kan hij dat op u verhalen als u uw deel van de erfenis verworpen heeft? Begrijp u niet goed.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”