Verzegeling sterfhuis

Skinny
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verzegeling sterfhuis

#1 , 25 apr 2019 14:27

Hallo, ik had graag wat informatie..
Mijn huurder is vorige week overleden en ik weet sinds gisteren dat de erfgenamen de nalatenschap zullen verwerpen..
Ik heb vernomen van een advocaat dat ik een verzoekschrift kan indienen tot het aanstellen van een tijdelijke beheerder voor onbeheerde nalatenschap..
Maar ik heb ook al gelezen dat je als verhuurdermondeling kan aanvragen aan de griffie: " een verzegeling van het sterfhuis"
Is dit nog altijd van toepassing?
Want mijn huurder lag al een maand in ziekenhuis vooraleer hij daar overleden is...dus zijn appartement ligt nog altijd hetzelfde erbij..eten in frigo, vriezer .. veel die kan bederven.. vandaar ik dit zo snel mogelijk wil oplossen NL. huurovereenkomst opzeggen, pand ontruimen.. vooraleer alle nutsvoorzieningen worden afgesloten en dit voor veel overlast kan zorgen bij de medebewoners van het gebouw..
Hopelijk wordt ik hier wijzer
Dankjewel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 25 apr 2019 16:05

Heb ooit een huis moeten ontruimen en verbouwen, in opdracht van mijn werkgever, dat hij had aangekocht via de rechtbank. Was ook uit een erfeniskwestie met geweigerde erfenis en ruzie. Pand had 18 jaar leeg gestaan, met eten in de koelkast en vriezer , en alle kleding in de kleerkasten. Plezante job om dat leeg te maken, gelukkig niet voor mij, maar wel voor de aannemer die dat moest doen in mijn opdracht.
Er was niets van waarde.
30 jaar geleden nog zo een zaak gehad in Antwerpen. Oude man gestorven, en OCMW had pand onderzocht en vrijgegeven. Mijn werkgever was verhuurder.en wij moesten het ook zelf leegmaken. Daar ben eerst ikzelf door alle kasten doorgegaan, en nog al wat antieke zaken gevonden, samen met een kleine som geld in een spaarpotje. Later bij de verbouwingen en het uitbreken van enkele binnenmuren heeft de aannemer nog een oud pistool gevonden van Duitse makelij met een 10 tal kogels erbij. Netjes de politie erbij gehaald.

Skinny
Topic Starter

#3 , 25 apr 2019 16:24

Dank je voor de reactie.. maar kan dit nog aangevraagd worden? Verzegeling van sterfhuis?
Ik heb dit al op verschillende sites gelezen maar alles zoveel veranderd..
Als je dit normaal aanvraagt, komt de vrederechter binnen de 24u kijken en stelt beheerder aan of zoiets...

Help

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”