erfenis erfdeel dochter

frostie
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

erfenis erfdeel dochter

#1 , 03 mar 2020 14:40

Het gestorte geld aan mijn dochter sinds haar vader overleden is mag ik dat in minderheid brengen voor haar erfdeel van haar vader , ik heb dat geld gestort op haar bankrekening maar zonder melding , dat het is voor haar erfdeel van haar vader de grt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
frostie
Topic Starter

#2 , 04 mar 2020 13:54

het gestorte geld sinds haar vader overleden is heb ik zonder melding dat het voor haar erfdeel was , heb wel de bank briefjes als bewijs , bewijs dat genoeg voor in mindering te brengen voor haar erfdeel de grt

mava105

#3 , 04 mar 2020 16:19

??? Onduidelijk

Reclame

frostie
Topic Starter

#4 , 04 mar 2020 18:16

mijn man is 5 jaar overleden ik heb 1 dochter en getrouwd dus heb ze recht op het deel van haar vader , geld dus , ik stort elke maand 150 euro omdat ze het een beetje moeilijk heeft, en nu en dan een groter bedrag , nu er staat niet vermeld dat het van haar vader erfdeel is bij die stortingen , mag ik dat dan in mindering brengen als ze haar erfdeel vraagt als dat niet vermeld stond bij die stortingen , ik houd wel die bank briefjes bij als bewijs dat ik dat gestort heb ,het bedrag bij overleden van mijn man was 46000 euro aan welk bedrag ongeveer zou ze recht hebben de grt

Franciscus

#5 , 04 mar 2020 20:30

In principe is uw dochter ( indien er geen andere type van huwelijkscontract is) al eigenaar van het blote eigendom van de goederen van haar vader en u bent vruchtgebruiker.
U hebt recht op de intrest van die nalatenschap (zoals hierboven geschreven afhangende van uw huwelijkscontract en huwelijksstelsel)
Als er onroerend goed is ligt het wat anders...van wie het eigendom was.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”