begrafenis ouders

frostie
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

begrafenis ouders

#1 , 20 mei 2020 15:08

mijn schoonzoon zijn ouders zijn alle 2 overleden in 2 dagen tijd , wie moet de begrafenis betalen ,zijn ouders hebben niets geen huis en ook geen geld ,mijn schoonzoon heeft al jaren geen contact meer met zijn ouders maar toch naar hun begraving geweest ,zijn ouders hadden 3 kinderen , 2 getrouwd en dan nog een zuster die nooit getrouwd geweest is en nooit gewerkt heeft en voor haar ouders gezorgd heeft thuis en woonde bij haar ouders in en ze heeft ook geen middels voor de begraving te betalen , nu mijn schoonzoon en mijn dochter hebben ook weinig inkomen omdat ze alle bij aan de invaliteit kast staan ze kunnen beide niet meer werken door gezondheid reden en hebben ook de middels niet voor de begraving te betalen ,zijn andere broer heeft ook geen contact meer met zijn ouders , maar zijn broer en zijn vrouw werken alle bij nog , nu mijn vraag moet mijn schoonzoon en mijn dochter ook een deel van de begraving betalen als ze weinig inkomen hebben graag antwoord en bedankt de groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
frostie
Topic Starter

#2 , 20 mei 2020 15:53

dus mijn schoonzoon en mijn dochter moeten hun deel begrafenis betalen

mava105

#3 , 20 mei 2020 16:28

Als ze zelf geen middelen hebben, zal het OCMW dat doen.

Reclame

Sirkii

#4 , 20 mei 2020 16:36

Je hebt toch de kosten zo minimaal mogelijk gehouden?

wanton

#5 , 20 mei 2020 19:03

In zo'n situatie neemt men best voor de begrafenis contact op met het OCMW, indien men vreest de kosten niet te kunnen betalen. Die onderzoeken de mogelijkheden van de kinderen-erfgenaam. Op basis daarvan kan/moet het OCMW een bijdrage betalen.
Neem alleszins nog contact op.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Gaby P

#6 , 20 mei 2020 22:14

Verwerpen van een erfenis is gratis als er niet meer dan 5.000 euro in zit.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”