Het gaat om een gerechtelijke verdeling van een nalatenschap waarbij een notaris aangesteld.
We zijn met 5 erfgenamen, 1 pleegde zelfmoord. De andere 3 zijn de tegenpartij die juwelen hebben verduisterd waarvan sommige zich in de kluis bevinden.
ZIj hebben als enige de sleutel en toegang tot de kluis en pre boedelbeschrijving per email en in documenten verklaard niets te weten over juwelen die zij verduisterden. TIjdens de BB in de kamer waar zich de kluis bevindt sommen zij op - zonder dat de notaris vraagt de kluis te openen - de inhoud vd kluis en zeggen niets over de juwelen waarop de notaris " er is dus verder niets in de kluis dat dient vermeld?"
Ik vraag daarop de kluis wel te openen. Zij moeten de sleutel beneden gaan halen en de notaris verlaat de kamer. Na het openen wordt geprobeerd mij uit de kamer te krijgen om alsnog het niet vermeldde te verbergen maar ik blijf.
De notaris komt even later terug en ziet dat de anderen niet alles vermeld hebben. Hij noteert niets en verlaat de kamer.
Later tijdens de verklaringen en voor de eedaflegging vraagt de notaris mij wat er nog in de kluis zat en ik vermeld wat de anderen achterhielden wat hij dan noteert.
Heb ik het juist dat hier ongetwijfeld sprake is van meineed en verduistering door de andere erfgenamen?
Had de notaris in de kamer moeten blijven tot de kluis geopend werd en had hij hetgeen niet vermeld werd ter plaatse moeten noteren?
Indien meineed en verduistering wat zijn zijn verplichtingen gezien de notaris hiervan getuige is?
Alvast bedankt voor enige info