huurder overleden

jeroenenalexandra
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

huurder overleden

#1 , 19 aug 2020 17:56

hallo,

ik ben eigenaar van een appartement waarvan de huurder is overleden.
nu ik weet ondertussen dat er 2 erfgenamen zijn maar deze hebben al 22jaar geen contact met de huurder
hoe gaat dit tewerk want ik kan de woning niet betreden .
aangezien hij geen familie heeft in contact zit ik toch wel een beetje in met bederfbare goederen in het appartment hoe zou ik het voor elkaar krijgen om toegang te krijgen om de bederfbare goederen te verwijderen uit het appartement

groeten jeroen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 19 aug 2020 20:36

proberen erfgenamen te contacteren, hun melden wat er zich heeft voorgedaan en vragen dat zij de huur opzeggen.

als er geen antwoord komt van de erfgenamen zal u helaas via de vrederechter moeten gaan om het huurcontract te laten verbreken en toegang te krijgen tot het appartement

Gaby P
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 aug 2020 13:56

Inderdaad, naar de vrederechter en vragen dat een curator wordt aangesteld.
Alvast kosten voor een advocaat (wellicht) en kosten voor een slotenmaker. En uiteraard voor de curator.

Geen tijd verliezen met mogelijke erfgenamen. Elke maand dat het niet verhuurd is, is verloren.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”