Moeder is pas gestorven en bleek dat mijn jongste broer al de gelden van haar persoonlijke rekeningen afhaalde. Het laatste bedrag zelfs tijdens haar kunstmatige coma en haar overlijden. De gelden werden afgehaald van moeders rekeningen zonder volmacht. Mijn jongste broer zal de codes gevonden hebben en voor zichzelf een mooi bedrag gespaard hebben. Maar waar? Moeder was op vakantie in Hongarije, waar ze een kleine woning had gekocht. Jongste broer verbleef daar om zijn schulden in België te ontlopen, dus geen identiteitskaart, geen vast adres, geen werk en geen inkomen. Rijdt daar met een wagen met verzekering op moeders naam, vermoeden we. De laatste 10 jaar werd hij enorm bevoordeeld en is er een grote som geld verdwenen voor aankoop van 2 overnames cafés, huurwaarborg, aankoop huis Hongarije, alle kosten wagen vader (4 jaar afgenomen in Hongarije), aankoop tweedehandswagen, gratis woonst, water, elektriciteit, verwarming, levensonderhoud,... Hij leeft al 5 maanden zonder inkomen als God in Frankrijk!
Ik weet dat er een vordering op inkorting bestaat maar weet niet hoe dit loopt.
Weet iemand hoe ik te weten kan komen of er een rekening is in Hongarije, of ik een klacht kan indienen bij de bank voor de verdwenen gelden? Wat kan ik nog verder doen? Het wordt opgevolgd door een notaris voor een eerlijke en correcte verdeling maar alles is weg. Mijn vader is op onrechtmatige manier verarmd, ook zijn geld werd uitgedeeld. Moeder zette al het geld (ook vaders geld) steeds op haar eigen rekening en heeft in 2019 zijn volmacht geannuleerd. Klacht indienen bij de politie omdat onze erfenis verdwenen is? Iemand een idee waar ik hiermee terecht kan?