#2 , 18 dec 2020 23:29
U geeft weinig achtergrondinformatie. Ik moet dus twee veronderstellingen maken.
Als u getrouwd bent zonder huwelijkscontract, is die erfenis in elk geval een eigen goed van uw echtgenoot.
Als hij geen kinderen heeft, zult u alles ervan wat u samen bezit maar van de erfenis van zijn pa zult u enkel het vruchtgebruik erven en zijn broers de blote eigendom.
Hij kan dat veranderen als hij een testament zou maken in uw voordeel (waarbij hij u alles nalaat in volle eigendom). Daar kunnen de broers niet tegen ingaan.
Een huwelijkscontract moet u daar niet voor maken.
Wat het geld betreft, en als het huis verkocht zou worden en dus ook "geld zou worden", kan hij de broers ook uitschakelen door het geld op een gemeenschappelijke rekening te zetten met als mededeling "mijn erfenis van mijn vader wordt gemeenschappelijk" (bij gebrek aan plaats: overschrijven in 2 delen en de tekst splitsen). Dat lijkt me een voldoende bewijs dat hij eigen geld gemeen wil maken.
-----------------
Heeft u wel een huwelijkscontract of heeft hij wel kinderen, dan kan er een ander antwoord komen.