Hallo,
mijn vrouw en ik hebben de familiezaak (horeca) van mijn vrouw haar vader overgenomen in 2004. Er zijn afspraken gemaakt en gevraagd op papier te zetten, maar omdat de vader bekend is in de familie als treuzelaar en iemand die pas na lang herhalen iets doet, waren we van geen kwaad bewust. Hij had beetje bij beetje immers de dingen beginnen aanvragen, zoals welke huur, statuut van mijn vrouw als zaakvoerder aangepast,... . Om priveredenen is de relatie zodanig verzuurd met dochter en vader, dat de man al een hele tijd verbitterd dreigt met het pand met de zaak te plat te gooien en te verkopen. Omdat de bvba officieel nog niet van ons is, en de eigendom dus van zowel gebouw als bvba nog steeds op naam van de vader staat lijken we machteloos.
Al bijna een jaar dreigt hij ons eruit te zetten en het lijkt hem in september menens te worden. Intussen hebben we ook ontdekt via een losslingerend uitreksel van de bank, dat de vader al een deel van zijn vermogen heeft overgeschreven op een rekening in bulgarije. De rekening is van de ouders van het meisje waar de vader een relatie mee heeft (het Bulgaarse meisje was nog geen 18 toen de 2 elkaar leerde kennen zo'n 7 jaar geleden, hij was toen bijna 60) Het gaat toch om miljoenen (oude bfr weliswaar) en de kinderen, want mijn vrouw heeft nog een broer, vrezen dat hij zijn vermogen probeert te verhuizen naar Bulgarije om zo bij eventueel overlijden er voor te zorgen dat de kinderen een groot erfdeel mislopen. Mijn vrouw wil weten of dit zomaar kan. Zowel zij als haar broer hebben beide meer dan 10 jaar meegewerkt in de zaak en zijn van mening deels verantwoordelijk te zijn voor het succes ervan, en zouden het dus oneerlijk vinden mocht hij de zaak verkopen en het geld naar het buitenland sluizen
iemand raad?