Schenking of verdeling perceeltje grond

MONACO
Topic Starter

Schenking of verdeling perceeltje grond

#1 , 17 okt 2021 10:38

Wij verkochten een gedeelte van onze hof als bouwgrond aan onze dochter. Ze wou achteraf nog een klein perceeltje bij dat dus bij hare grond gevoegd is maar niet beschreven. Staat dus nog steeds op mij naam (echtg. ondertussen overleden)
Mijn vraag is nu : kan ik haar dat schenken, of eventueel verkopen, en hoe moet het geregeld worden met mijn 2 kinderen uit een vorig huwelijk ? zonder reactie van mijnentwege zou het dan bij overlijden in 3 verdeeld worden, waarde geschat als bouwgrond of landbouwgrond ?
bedankt voor antwoord

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
MONACO
Topic Starter

#2 , 17 okt 2021 14:28

het is een apart perceeltje van 00,34 a waar ik nog steeds het KI van betaal met vermelding 'bergplaats" Was bijgevoegd bij de erfenisbelasting dus zal mijn dochter waarschijnlijk reeds de helft als blote eigendom bezitten en dan nog 1/3 van mijn helft. Is het dan best om haar de overblijvende 2/3 te schenken of het maar op zijn beloop te laten voor latere verdeling ?

MONACO
Topic Starter

#3 , 18 okt 2021 13:00

hartelijk bedankt voor de klare uitleg, kan nu beslsissen

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”