aankoop woning

reppel
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

aankoop woning

#1 , 20 apr 2023 05:59

Beste
Wij zijn een samengesteld gezin . Mijn vrouw heeft 2 kinderen uit een vorig huwelijk . samen hebben we een zoon . Mijn zoon zou graag de woning naast ons van mijn broer willen kopen . Nu is deze woning te duur voor hem alleen . Nu hadden we gedacht om de woning samen aan te kopen . De helft op onze naam en de rest via lening door hem . Wij hebben geen lening nodig om de helft te bekostigen . . op termijn Moet hij dan de andere 2 kinderen vergoeden zodat hij volledig eigenaar word . Is dit mogelijk of hebt u een andere oplossing .

Vlinder03

#2 , 23 apr 2023 17:38

Uw notaris kan u daarbij helpen. U kan een schenking doen voor uw zoon als voorschot op de erfenis. Het deel van de mama (die nog twee kinderen heeft) moet in proportie zijn dat de andere kinderen hun reservatoir deel.niet verliezen. Maar een notaris kanJ e daar zeker bij helpen ! Men kan bijna alles op papier laten zetten

bullgod

#3 , 23 apr 2023 23:34

als uw zoon de woning wil kopen, zorg dan dat de woning volledig op naam van uw zoon staat. schenk of leen hem desnoods geld.

zoals u weet, is het leven slechts een muizenpietje lang. bij samen-aankoop, als uw vrouw zou komen te sterven, zijn - voor uw zoon het goed en wel beseft - de 2 kinderen van uw vrouw mede-eigenaar van "zijn" huis en begint de miserie.
Prietpraat is des duivels oorkussen.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”