Hallo,
Ik hoop dat ik in de juiste topic ben.
Wij hebben het volgende probleem, mijn schoonvader is laatst overleden en verhuurde een woning. Deze woning wordt wettelijk als recreatiewoning gezien, echter woont de huurder er vast, deze is ook daar gedomicilieerd. De procedure omtrent recreatiewoning of vaste woning is echter lopende dit nog opgestart door mijn schoonvader
Nu heeft mijn schoonvader in zijn testament laten opnemen dat de huurder tot het einde van haar dagen mag blijven wonen in deze woning.
Zijn er stappen die wij kunnen ondernemen om dit huurcontract stop te zetten, ondanks dat het opgenomen is in het testament van mijn schoonvader? Aangezien deze woning wettelijk gezien wordt als een recreatiewoning en geen vaste woning vinden we het raar dat het mogelijk is om dit in een testament vast te leggen dat de huurder mag blijven wonen tot bij haar overlijden. De huurder heeft geen bloedband met mijn schoonvader. Ook staat de naam van mijn schoonvader niet exact hetzelfde als op zijn identiteitskaart, zijn 2e naam ontbreekt namelijk.
Ik kijk jullie antwoorden graag tegemoet.
Alvast bedankt,
Dimsie.