wat kost een eigenhandig testament opmaken, en laten bewaren

mapleleiah

Re: wat kost een eigenhandig testament opmaken, en laten bew

#16 , 11 mar 2011 19:07

En het probleem blijft dat als het testament niet volgens de regels opgemaakt is, de familie van Fietje het toch gaat kunnen aanvechten, met als resultaat dat haar partner NIETS krijgt en met zijn klikken en klakken buitenvliegt.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fietje
Topic Starter

#17 , 12 mar 2011 12:34

we proberen het gewoon zo simpel mogelijk te houden, dat eventueel testament zal volledig zelf geschreven zijn en gedagtekend , alles volgens de regels van de wet.
En het is gewoon de bedoeling dat mijn partner de dingen (zoals een diepvries , een tv, een pc enz..) die op factuur staat op beide namen gewoon kan recuperen bij mijn overlijden, ze kunnen het toch niet in twee trekken bij manier van spreken .

Als hij van deze zaken al een schriftelijk bewijs heeft kan hij die toch gewoon opeisen als het zijne. Ik weet dat de helft van die dingen van mijn kinderen zou zijn, maar ze gaan het toch niet in twee zagen ofzo, misschien kunnen ze geld eisen daarvoor(over de helft van die dingen), de waarde ervan ofzo, en dat wil ik nu vermijden, heel die soort van rompslomp is dan overbodig, mijn kinderen hebben echt niets tekort en ik heb ook niet het gevoel dat ik ze daarmee zou benadelen, volgens mij zouden ze het zelf niet willen ...

zo jammer dat het allemaal zo ingewikkeld is, of lijkt en het is ook zo moeilijk om dan toch iets te regelen, zonder dat wij daarvoor moeten gaan wettelijk samenwonen ofzo

ik zal wel nog eens deftig nakijken wat het spaargeld betreft, wat hij dan precies gaat betalen daarop, als dat meer dan de helft is zou dat inderdaad heel negatief zijn, dan ook van langs mijn kant

hopelijk blijf ik nog een eindje gezond en wel ....

groetjes hier ...

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”