bankrekening vader

Creatief

Re: bankrekening vader

#16 , 24 jan 2013 19:11

In het registratiekantoor kan je misschien nog een akte van erfopvolging krijgen (???), maar voor het verkrijgen van bankhistorieken heb je de akte van bekendheid nodig. Deze akte geeft je alle rechten en is niet beperkt in de tijd.
Gelieve niet te dralen met het opvragen van bankgegevens, elke dag die je zo laat voorbij gaan is een verloren dag en de 10 jaren worden korter!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fa472746
Topic Starter

#17 , 30 jan 2013 14:25

Wat dat men allemaal nodig heeft om een akte van bekendheid te verkrijgen,trouwboekje,kopie indentiteits kaarten en dan nog maar te zwijgen van de prijsen die ze er voor vragen , onbegonnen zaak denk ik,ik kan toch niet gaan aankloppen bij een zus die ik dertig jaar niet meer gezien heb,ik snap dat allemaal niet,denk dat ze die wetboek eens mogen herschrijven ja

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#18 , 30 jan 2013 15:05

misschien tekst van Elfri eens lezen
http://www.elfri.be/deblokkering-van-ge ... overlijden" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#19 , 30 jan 2013 15:42

,ik kan toch niet gaan aankloppen bij een zus die ik dertig jaar niet meer gezien heb,
En toch zal je haar handtekening moeten hebben

wanton

#20 , 30 jan 2013 17:52

Om een attest van erfopvolging te vragen , is de aanvraag van één erfgenaam voldoende. Daarvoor heb je uw zuster dus niet nodig!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

fa472746
Topic Starter

#21 , 31 jan 2013 16:08

Dat kan ik doen ja,maar is dat voldoende om de rekening van vader te laten onder zoeken (bankgegevens te laten opvragen).

wanton

#22 , 31 jan 2013 18:39

Jaaa! Als bewezen is dat jij erfgenaam bent , mag jij ten persoonlijke titel inlichtingen opvragen.
Toet-anch-Amon

fa472746
Topic Starter

#23 , 01 feb 2013 08:11

En als ik dat atest heb moet ik daar mee naar de bank van mijn vader of naar de hoofd zetel .

wanton

#24 , 01 feb 2013 09:35

Beste Fa , jij vraagt alleen dat attest en je gaat naar het kantoor van je vader. Laat die verdere stappen zetten. Doen !
Toet-anch-Amon

fa472746
Topic Starter

#25 , 01 feb 2013 10:27

ok heb juist het attest aangevraagt ,en het duurd twee a drie weken voor ik het heb.

wanton

#26 , 01 feb 2013 16:49

Bij iemand anders duurT dat ook zo lang.
Toet-anch-Amon

Creatief

#27 , 01 feb 2013 21:59

Beste Fa , jij vraagt alleen dat attest en je gaat naar het kantoor van je vader. Laat die verdere stappen zetten. Doen !
Om de bankhistorieken op te vragen na het overlijden moet hij een schrijven richten aan het hoofdkantoor. Het plaatselijk kantoor mag niets meer doorgeven na het overlijden en zeker als vader reeds langer dood was.

Voor de rest wil ik er aan toevoegen dat een akte van bekendheid meer mogelijkheden biedt dat een attest van erfopvolging. Deze laatste is slehts beperkt in de tijd, naar mijn mening.

basejumper

#28 , 03 feb 2013 00:11

Om toegang te krijgen tot de uittreksles van uw vader volstaat een bewijs dat u erfgenaam bent. Een erfrechtverklaring voldoet dus perfect. Je hoeft evenmin naar het hoofdkantoor. stel de vraag bij het plaatselijk kantoor, deze nemen contact op met hun dienst nalatenschappen. Gratis is het inderdaad niet. Vraag dus op voorhand een prijsraming want dat kan stevig oplopen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

fa472746
Topic Starter

#29 , 28 feb 2013 15:26

Ik kan u melden dat ik vandaag het attest van erfopvolging heb aan gekregen ,en zal morgen de nodige stappen doen ,ik hou u op de hoogte.

fa472746
Topic Starter

#30 , 28 feb 2013 15:35

Nu blijkt dat al mijn zuster die ik tertig jaar niet geproken heb dat die zou moeten tekenen voor goed keuring.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”