Begrafeniskosten

Creatief

Re: Begrafeniskosten

#16 , 20 mar 2013 20:28

Op de dag van zijn overlijden gaat de bank open om 10 u, hij overleed om 9u (we zijn onmiddellijk op de hoogte gebracht) en die dag is er cash geld afgehaald en een overschrijving uitgevoerd...
Bijna de hele voormiddag waren we met zijn allen in het ziekenhuis.
Die transacties zijn gemakkelijk na te trekken via de maatschappelijke zetel. Vraag bankhistorieken op en bij grote bedragen, die verdwenen zijn vraag je nadien de borderels op zodat je de handtekens ook hebt.
Laatst gewijzigd door Creatief op 20 mar 2013 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Em-
Topic Starter

#17 , 20 mar 2013 21:18

Dank voor alle nuttige info

De borderels..tot welke dienst van het hoofdkantoor richt ik het schrijven het beste? Er werd mij verteld dat die 1 jaar bewaard blijven in de kantoren en dat die niet getoond worden aan derden; maar ik wil toch een poging wagen en het hoodkantoor schrijven van zodra ik in het bezit ben van het attest van erfopvolging.

Creatief

#18 , 20 mar 2013 22:00

Je kan best een schrijven stellen aan de dienst "Nalatenschapen" van bijv. Mia's bank. In het kantoor houden ze geen borderels bij. Deze worden, mogelijk ben ik hierin verkeerd, 2 x per maand opgehaald door een centrale dienst, die ze dan piekfijn stockeert in één centraal archief. Ook voor het opvragen van borderels betaal je apart.

In het kantoor zien ze enkel de gegevens wat jij zelf on line zou zien. Misschien willen ze hier nog een print-out van maken, maar dat betwijfel ik.
Je zegt ook dat op de dag van overlijden nog geld werd afgehaald. Houd dus de brievenbus van de overledene in het oog. Er worden nog uittreksels nagezonden! Ook bij het aflsluiten van de rekeningen krijg je nog enkele uittreksels (dagafschriften).

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”