openbare verkoop

JPV
Juridisch actief: Ja

Re: openbare verkoop

#16 , 29 aug 2014 08:59

Dat is het net: U hebt op zich geen recht op een goeie deal. Het enige wat u kan is:
- uw deel verkopen aan uw broers
OF
- een openbare verkoop eisen indien u geen deal kan bekomen met uw broers

In het eerste geval zullen zij mogelijks geen meerwaarde betalen voor een verkavelingsprocedure die ze zélf zullen opzetten als jij het risico niet wil nemen. Je kan niet én geen risico én geen werk willen. In het tweede geval is de verkoopsprijs meestal lager dan de effectieve waarde, zelfs in de huidige staat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#17 , 29 aug 2014 09:56

- een openbare verkoop eisen indien u geen deal kan bekomen met uw broers
En of je in dit geval veel vroeger dan binnen twee jaar tot een oplossing komt, is ook maar de vraag (je moet al naar de rechtbank om die openbare verkoop te eisen, wachten op de uitspraak, openbare verkoop moet geregeld en ingepland worden, etc... etc...).

Topic starter kan best gewoon tevreden zijn als de anderen hem het deel uitbetalen van de huidige waarde van de eigendom, niet meer en niet minder. De anderen zullen er zeker een pak winst op maken als ze binnen een paar jaar verkavelen en verkopen, maar dat is de prijs die de topic starter bereid moet zijn te betalen omdat hij zijn geld nu wil. Hij mag niet verwachten dat de andere erfgenamen hem daarvoor een extra vergoeding zouden betalen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”