bankrekening vader

wanton

Re: bankrekening vader

#31 , 28 feb 2013 20:23

Met dat document bewijs jij dat je erfgenaam bent. Jij hebt dus recht , zonder tussenkomst van uw zuster , uitleg te vragen en te bekomen over gang van zaken die betrekking hebben op de nalatenschap. Daar gaat het om!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fa472746
Topic Starter

#32 , 01 mar 2013 11:17

Heb heden met het bewijs van erfopvolging bij de bank geweest,en ze zouden mij op de hoogte houden ze weten zelfs niet wat ze moesten doen of het wel zou gaan of niet ,en nu maar wachten op antwoord van de bank

fa472746
Topic Starter

#33 , 01 mar 2013 21:18

Op zijn bank kon ik niet terecht voor die afschriften ,ik zal mij moeten wenden naar het hoofd kantoor in Leuven ,heb wel het nodige door gemaild gekregen van zijn bank .maar ondertussen begingen de mondje open te komen ,ben heden teweten gekomen van de zoon van mijn overleden zuster dat de helf van zijn bankrekeningen naar den bij zit is gegaan en de andere helft is verdeeld onder de twee zussen die ik heb.

Reclame

fa472746
Topic Starter

#34 , 03 mar 2013 10:42

Hallo heb nog een vraagjes,heb onder tussen iemands gesproken die het zelfde aan de hand heeft ,maar die gaan gerechtelijk 30 jaar terug kan dan kloppen.

fa472746
Topic Starter

#35 , 14 mar 2013 14:39

hALLO ik laat maar weten dat ik vandaag de rekening heb gehad voor de bankrekenig van vader zijn vragen 36 +btw per jaar en zijn gaan toch nog vijf jaar terug,en nu is het afwachten voor de resultaten .

k.b.

#36 , 14 mar 2013 16:56

Op zijn bank kon ik niet terecht voor die afschriften ,ik zal mij moeten wenden naar het hoofd kantoor in Leuven ,heb wel het nodige door gemaild gekregen van zijn bank .maar ondertussen begingen de mondje open te komen ,ben heden teweten gekomen van de zoon van mijn overleden zuster dat de helf van zijn bankrekeningen naar den bij zit is gegaan en de andere helft is verdeeld onder de twee zussen die ik heb.
Is er ook iets gezegd (een aanwijzing) van het moment van deze verdeling ?

k.b.

fa472746
Topic Starter

#37 , 15 mar 2013 08:16

ja nu blijkt dat de helft van vader zijn rekening naar zijn bij zit is gegaan en de andere helft is verdeeld onder mijn twee zussen,en zijn auto is naar zijn klein kind gegaan (nieuwe wagen)voor de rest weet ik niets,en als het nu allemaal in het handje is geven dan pis ik er wel naast denk ik.

k.b.

#38 , 15 mar 2013 10:07

Ik heb de indruk dat het hier om bedragen gaat die men niet zomaar "in het handje" kan nemen ...
Het is nog nooit echt simpel geweest om bvb voor enkele tienduizenden euro's biljetten te krijgen ...

Schenkingen onder levenden worden aanzien als "voorschot" op erfenis ; en kunnen op vraag van alle erfgenomen verrekend worden in de verdeling.
- Die bijzit lijkt mij niet eens wettig een erfgenaam te zijn (behoudens een testament ...)
- idem voor het kleinkind-

Heb je destijds niets gezien van de aangifte van de successierechten ?

Ik heb de indruk dat Uw vader ogenschijnlijk onvermogend is geworden tot op een punt dat men bij zijn overlijden zelfs geen aangifte meer diende te maken ...

Even afwachten of de uitreksels een spoor van de middelen laten zien ...

Bewijs leveren wie wat gekregen heeft wordt inderdaad vermoedelijk de mooeilijkste stap ...
Principieel hebben volgens mij de begunstigden die in de 3 laatste jaren voor zijn overlijden giften hebben ontvangen zich schuldig gemaakt aan een incorrecte aangifte ...
en aldus bepaalde belastingen vermeden ...

k.b.

Marijkealleen

#39 , 15 mar 2013 12:35

hALLO ik laat maar weten dat ik vandaag de rekening heb gehad voor de bankrekenig van vader zijn vragen 36 +btw per jaar en zijn gaan toch nog vijf jaar terug,en nu is het afwachten voor de resultaten .
5 jaar maar ? Uw vader is toch 8 jaar geleden overleden, en alles was toen al verdeeld, of bedoel je 5 jaar voor zijn overlijden ? Dus 13 jaar geleden ?
Dat heb je zeker nodig, want als er geen successierechten gerekend werden, was alles al verdeeld 3 jaar voor zijn overlijden.

fa472746
Topic Starter

#40 , 30 mar 2013 08:21

heb heden zijn afschriften van de bank bekomen en kan er niets op terug vinden ,kan ik gerechtelijk verder dan drie jaar terug gaan om alles te laten uitzoeken.

fa472746
Topic Starter

#41 , 06 apr 2013 15:21

Hallo kan men nog op een enkele vraagje antwoorden aub,kan ik via gerechtelijke weg verder dan drie jaar terug ,aangezien het allemaal al verdeeld was voor de drie jaar van zijn overlijden

wanton

#42 , 06 apr 2013 19:17

Normaal zijn de banken in staat u de verrichtingen te geven van de voorbije 10 jaar , vanaf heden. Hun archief is zelden ouder. Een gerechterlijke vraag zal daar niet veel aan verhelpen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

fa472746
Topic Starter

#43 , 07 apr 2013 10:18

Maar dan zou ik in mijn geval toch nog iets verder kunnen gaan,of begrijp ik dat verkeerd

Creatief

#44 , 07 apr 2013 10:27

Je kan teruggaan met je opzoekingen vanaf heden tot 10 jaar terug. Van na het overlijden heeft weinig zin. Bovendien heb je het waarschijnlijk maar bij één bank de historieken opgevraagd. Vader kan cliënt zijn geweest bij bank X, bank Y, bank Z. Hij kan zijn geld ook met mondjesmaat hebben verdeeld. Elke dag dat je nu stil zit met opzoeken is een verloren dag. De zetelmaatschappij gaat niet verder terug dan 10 jaar. Print-outs van documenten worden systematisch verwijderd uit het centraal archief en maken plaats voor het archiveren van nieuwe documenten.

fa472746
Topic Starter

#45 , 07 apr 2013 17:45

Als die advocaat mij vier jaar geleden niet op het verkeerd been had gezet ,dan had ik nu een heel pak verder gestaan ,maar ja het is nu zo,Toch wil ik iedereen die ge antwoord heeft op mijn vragen bedanken ,ik denk dat ik het hier maar zal afsluiten en het laten zoals het is met opzoekingen ze kunnen er maar plezier mee hebben ,veel zal het toch niet meer opbrengen denk ik.toch allemaal bedankt

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”