begrafeniskosten/verwerping erfenis

rhune
Topic Starter

begrafeniskosten/verwerping erfenis

#1 , 04 jun 2008 13:17

Dag allemaal,
Mijn schoonmoeder is ongeveer een jaar geleden overleden en mijn man hebben toe afstand van erfenisrechten gedaan.
Nu stak er vandaag een brief van een advocaat in de bus om de achterstallige begrafeniskosten te betalen. Ik dacht dat als je afstand van erfenisrechten deed, men je ook niet kon doen opdraaien voor de begrafeniskosten? Of wel?
Vriendelijk dank aan wie antwoordt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Maggie

#2 , 13 jun 2008 03:12

Dag allemaal,
Mijn schoonmoeder is ongeveer een jaar geleden overleden en mijn man hebben toe afstand van erfenisrechten gedaan.
Nu stak er vandaag een brief van een advocaat in de bus om de achterstallige begrafeniskosten te betalen. Ik dacht dat als je afstand van erfenisrechten deed, men je ook niet kon doen opdraaien voor de begrafeniskosten? Of wel?
Vriendelijk dank aan wie antwoordt.
Beste

Ikzelf ben gisteren ook bij de notaris langsgegaan om info te krijgen ivm het verzaken van de erfenis.
Hij heeft mij wel duidelijk gemaakt, dat ik, zelfs bij verwerping, een morele plicht heb om bij te dragen in de kosten van de begrafenis.
Dit wordt blijkbaar zoiezo van de erfgenamen verwacht.
Hoop je wat geholpen te hebben of anders raad ik je aan om even bij een notaris inlichtingen te vragen en je zaak uit te leggen.

wolf2

#3 , 13 jun 2008 21:20

Men kan een erfenis verwerpen, maar men moet zijn ouders en zijn kinderen wel begraven. Dat is de enige uitzondering. Als die kosten redelijk waren, zult U moeten betalen of bijdragen.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”