Beste lezers
Het volgende probleem. Ik heb mijn firma jaren geleden verkocht, ongeveer 12 jaar na de dood van mijn vrouw. Mijn vrouw was huisvrouw en heeft nooit willen werken en ons huwelijkscontract was scheiding van goederen mits gemeenschap van opbrengst. Maw het inkomen was gemeenschappelijk. Ons inkomen was meer dan op en heb nooit een zaak kunnen oprichten als ik die erfenis niet had gekregen. Ik heb de zaak met erfenisgelden van mijn ouders opgericht ( staat volledig genoteerd in de oprichtingsakte van de notaris). En enkele jaren geleden verkocht ( bedrijfsrevisor, boekhouding, en advocatenbureau). Mijn villa in Brasschaat heb ik verkocht na de dood van lijn vrouw en aan de kinderen al uitgedeeld, alsook heel wat centjes, auto s, en paarden hebben ze gekregen.....
Nu hebben mijn kinderen de gerechtsdeurwaarder op mij afgestuurd en eisen ze de helft van mijn firma op. Een klap in mijn gezicht want dit is mijn pensioen en ze hebben al zoveel gekregen! De notaris heeft mij verteld dat er idd nooit een probleem is geweest en dat de firma eigen is aan mij, door de notariele akte en erfenisbewijsstukken....hoe kunnen ze dan via een deurwaarder toch nog deze zaken vorderen? Graag uw advies