Ik zelf heb al meer dan 20 jaar geen contact meer met mijn vader, met reden.
Ik heb nog een broer die af en toe nog contact met hem heeft. Via hem ben ik nu te weten gekomen dat mijn vader in het ziekenhuis ligt en in een kunstmatige coma wordt gehouden. De artsen vragen nu aan hem om de behandeling stop te zetten omdat al zijn organen aan het falen zijn. En hij vraag ook naar mijn mening.
Nu vraag hij zich ook af dat wanneer hij die beslissing neemt of hij ook iets moet ondertekenen dat als hij dit ondertekend hij hiermee eventueel moet opdraaien voor de ziekenhuiskosten. We weten dat mijn vader veel schulden heeft en dat wij sowieso zijn erfenis zullen verwerpen. Kan het ziekenhuis de kosten op mijn broer en mij verhalen?
Wat met de begrafenis? De dochter van de vriendin van mijn vader, vriendin enkele jaren geleden overleden, heeft aan mijn broer laten weten dat hij aangegeven dat wanneer hij te overlijden kwam mee in het graf van zijn vriendin wil begraven worden. Ik denk niet daar daar iets van op papier staat of een testament aanwezig zou zijn waarin hij dit wens kenbaar heeft gemaakt. Wie moet voor deze kosten opdraaien? Want moeten wij daarvoor, ook ik die al meer dan 20 jaar geen contact meer heb gehad, en mijn broer die het financieel niet breed heeft, voor opdraaien dan zouden we kosten zo laag mogelijk willen houden.
Wat gebeurt er als we geen regeling treffen voor de begrafenis? Wie doet dit dan? En wie moet dan het overlijden melden aan de gemeente, is dit dan het ziekenhuis? Wat met alle andere zaken zoals zijn huurcontract en andere lopende zaken? Wie moet dit stopzetten als wij dit niet doen?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.