Dag,
Mijn man is reeds zes jaar ziek. In de loop van deze jaren is er veel veranderd. Sedert zijn schoonzoon hem mondeling aangevallen heeft betreffende de erfenis wil hij niets meer bezitten.Wij zijn getrouwd met scheiding van goederen en in het begin hebben we een huis gekocht op lijfrente op mijn naam. Mijn man wil nu het vruchtgebruik van een huis op zijn naam(die te koop staat) en het roerende goed dat hij bezit aan me uitbetalen maar wil de kosten dat hij gedaan heeft aan het lijfrentehuis (op mijn naam) en nog andere kosten dat hij deed in ons huwelijksleven er af trekken.Ikzelf heb mijn werk opgezegd om hem te verzorgen, heb zijn huis mee helpen opbouwen, onderhouden enz..en ben voor het liquide geld totaal van hem afhankelijk. Kan hij dat zo doen?Het vruchtgebruik is toch ter bescherming van de (in mijn geval) vrouw? Hij kan zelfs het geld wegschenken aan zijn kinderen, ook mijn deel, zo werd mij gezegd, klopt dat? En hoe zit dit dan met mijn bescherming? Als hij sterft moet ik nog verder de lijfrente afbetalen.Ik heb het gevoel dat hij zich tegen mij keert, ter bescherming van zijn dochter.
Dank bij voorbaat voor antwoord