Huis grootouders

LoreMarie
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huis grootouders

#1 , 29 dec 2019 11:09

Beste forumleden.

Ik zit al enkele maanden met een aantal vragen waar ik maar geen antwoord op vind. Mijn grootvader overleed een jaar geleden, mijn grootmoeder woont momenteel nog alleen in hun vaste woonst. Zij wil hier ook blijven wonen zo lang het kan.

Mijn wens is om dit ouderlijke huis van mijn grootouders over te kopen. Nu vroeg ik me af hoe dit het beste geregeld wordt. Ik ben net afgestudeerd en heb werkzekerheid. Wat zijn de stappen die ondernomen moeten worden om er zeker van te zijn dat ik ook effectief dit huis kan overkopen. (kan ik dit bv binnen x aantal jaar al op mijn naam laten zetten - met de zekerheid dat mijn grootmoeder blijft inwonen, ook wanneer ik er intrek)

Oja, vergeten vermelden... Mijn grootmoeder is momenteel licht dementerend... Ik neem al jaren de zorg voor haar op, wat ik ook zo lang mogelijk plan te blijven doen. Wat ook inhoudt dat ze op dit moment nog zeer helder kan zeggen dat ze ook wilt dat ik later dit huis op mijn naam kan zetten. Maar het is natuurlijk niet zeker hoe lang dit nog zo zal zijn. De kinderen van mijn grootmoeders kant hebben allemaal een vaste woonst, en er zijn geen andere kleinkinderen die in aanmerking zouden komen om binnen x aantal jaar de mogelijkheid te hebben om dit huis te bewonen.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 29 dec 2019 13:08

Als ik het goed doorheb, is uw grootmoeder slechts voor de helft nog eigenaar van die woning. Jij kan natuurlijk nu de woning kopen, maar dan zal je ook de (andere) kinderen van uw grootmoeder eer moeten bij betrekken. Die zijn waarschijnlijk ook al voor een stuk eigenaar van de woning, na het overlijden van grootvader. Praat met een notaris en zie eerst de eigendomsverhouding na.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”