Erfrecht Grootmoeder/kleinzoon

Joppie
Topic Starter

Erfrecht Grootmoeder/kleinzoon

#1 , 12 aug 2008 11:54

Mijn grootouders hadden 2 kinderen, deze zijn al enige tijd overleden
De kinderen hadden zelf maar 1 kind, ik dus. Mijn Opa is ook al enige tijd overleden. Ik ben dus de enige bloedverwant afstammeling van mijn oma.

Met mijn oma is het contact enige jaren geleden verbroken

Nu heb ik gehoord dat zij is overleden, al 2 maanden geleden.
Ik kreeg een brief van familieleden van oma (ik vermoed zussen) dat alles naar de dierenbescherming staat en dat mijn oma wilde dat ik alleen de klok zou krijgen. Is dit de juiste gang van zaken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 12 aug 2008 15:26

Indien uw grootmoeder wilde dat alles naar de Dierenbescherming zou gaan , moet zij dit in een testament - correct opgemaakt- hebben bepaald. Maar omdat U een rechtstreekse afstammeling bent , hebt U recht op een deel : minstens de helft van de nalatenschap.
Tracht te weten te komen hoe deze regeling uitgevoerd is , via welke notaris. U zal wel een aangifte nalatenschap moeten indienen zodat U toch best alles opzoekt. Ondervraag die familie die U ingelicht hebben.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”