Hallo,
Ik en mijn gezin wonen al 7 jaar af en aan (zijn verhuisd eerder een jaar)in een woning die verdeeld is tussen mijn man en zijn zus . Nu is zijn vader er mee gaan bemoeien omdat die heeft gezien dat mijn zaak goed loopt en een gelijke zaak wilt openen.Zus eiste dat de woning verdeeld werd in tweeen . Maar de verdeling was helemaal niet eerlijk .Zij twee derde en alle tuinen .Wij zijn er tegen in gegaan en nu heeft zij een advocaat . Ze eist nu opeens huur van het huis voor 5 jaar . Ze heeft een verouderd taxatie rapport die wij nooit gezien hebben en die absoluut niet rieel is . Ze vraagt enorm veel geld aan achterstand huur .terwijl dit nooit is afgesproken. Wij hebben de benede verdieping geverft . Boven mochten we nog niet verder gaan doordat ze de kleur niet mooi vond . Het huis is heel slecht gebouwd ramen en deuren en verkeerd in waardoor bij regen ze verrotten . Omdat wij na ruzie er een jaar zijn uitgeweest zijn 2 ramen en de achterdeur helemaal kapot gegaan en in het huis zijn er ook dingen kapot gegaan omdat mensen van haar kant de sleutel hadden gekregeb. Wij hebben de achterdeur laten repareren ( nieuwe erin laten zetten) . Maar de ramen niet want die moeten uit nl komen en zij die daar woont wil niet helpen . voor de rest hebben we al die tijd klein onderhoud gedaan verven kleine reparatie . Grote dingen hebben we helaas geen geld voor gehad omdat het huis zo slecht gebouwd is kost het enorm veel geld . Kan zij nu opeens huur vragen . Wij hebben nu vader in huis ondat zij dit wil . Dit is ook al eerder gebeurd en zus is eerder op vakantie geweest . Ze basseerd het op dat alleen wij genot hebben gehad . We hebben alle rekeningen altijd betaald belasting en electriciteit ook toen we niet in de woning woonde . En ook haar deel omdat we er in wonen ( is wel maar een klein bedrag). Haar vader is in totaal 9 maanden bij ons geweest in die 6 jaar verblijf en zit nu nog bij ons . Zij is in het huis op vakantie geweest .Wij wonen hier waar het huis staat . Zij woont in Nl . Kan zij dit eisen ?