verdeling cash geld van ouders

Lily Rose
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

verdeling cash geld van ouders

#1 , 01 feb 2021 17:51

Ik heb al jaren geen contact meer met mijn moeder. Vader is overleden. Heb twee broers en een zus. Heb nu vernomen dat mijn broer die volmacht heeft op de rekening van moeder alle geld van de rekeningen heeft gehaald en verdeeld onder hun drie. Kan dit zomaar? Kan ik daar nog iets aan doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance

#2 , 01 feb 2021 19:51

U zult moeten bewijzen dat uw moeder daar geen toelating voor gegeven heeft , en dat dit niet was met de bedoeling van een schenking .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Thomas Morus
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 feb 2021 20:04

Wanneer werd dat geld verdeeld?
Voor of na een (welk?) overlijden?
Bij overlijden worden de rekeningen geblokkeerd en dan zou u toelating moeten gegeven hebben om die terug vrij te maken.

Een volmacht geeft niet het recht om over het geld naar eigen dunk te beschikken.
Maar uw moeder mag geld geven aan wie ze wil. Maar dat kan wel aanleiding geven tot compensaties tussen erfgenamen bij haar overlijden via inbreng van de geschonken sommen.

Een precies antwoord vereist kennis van de juiste omstandigheden.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”