Gerechtelijke verdeling bij de notaris

Pdk
Topic Starter

Gerechtelijke verdeling bij de notaris

#1 , 06 jan 2009 10:40

Beste,

verhelst1205 vermeldt dat de gerechtelijke procedure voor de verdeling van de erfenis bij hem reeds 7 jaar gaande is.

Bij mij is de gerechtelijke procedure na twee en een half jaar nog steeds niet afgerond bij de notaris. Hij belooft steeds binnen enkele weken zijn bevindingen te zullen doorsturen maar bij het terug contact opnemen heeft hij steeds opnieuw een uitleg waarom het nog niet afgewerkt is. Meestal omdat er ineens teveel werk was en dat van ons geen prioriteit heeft.
Is er geen termijn voorzien voor de notaris indien hij over alle documenten beschikt en de eed is door iedereen afgelegd? Wat kan ik hieraan doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 06 jan 2009 12:54

Ik sta versteld dat een gerechterlijke verdeling van nalatenschap zo lang moet duren. Van wat of wie is die termijn dan afhankelijk.

Als dat 7 jaar moet duren, dan heb ik weinig zin om er tegenin te vechten. De nalatenschap moet dan wel al opgesoupeerd zijn aan advocaatskosten.

3399AAaa

#3 , 06 jan 2009 15:31

er is geen termijn voor de notaris. belgie is hier al jaren zwaar in de fout. zelf zit ik al 11 jaar in een verdeling na echtscheiding....

eventueel kan de staat aansprakelijk gesteld worden. In Frankrijk is dat gebeurd nav het arrest SIEGEL, waar de staat en de notaris aansprakelijk zijn gesteld wegens nalatigheid.

u kan de notaris aangetekend aanschrijven en evt. ingebrekestellen. reageert hij niet dan kan u de rechtbank aanspreken wegens het feit dat hij blijft stilzitten. de reden is dat notarissen daar niet veel aan verdienen.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”