Na een procedure die zowat 4 jaar heeft geduurd is er eindelijk een uitspraak in mijn voordeel, om even samen te vatten :
De vriendin van mijn vader had voor ongeveer 35.000€ gelden ontvangen, na dat de nalatenschap geopend was bleek dat dit bedrag meer was dan het toegestane van 25% vrij beschikbaar vermogen.
Nu is zij veroordeelt tot het betalen van de som van 5537€ exclusief gerechtskosten en verwijlintresten.
Einde verhaal denk je dan maar niets is minder waar, na de uitspraak van het vonnis in februari 2010 houd men nog steeds de boot af en men betaalt niet, er word een deurwaarder naartoe gestuurd en dan plots vraagt de advocaat van de tegenpartij om geen beslag te leggen omdat mevrouw een aanvraag gaat doen om collectieve schuldbemiddeling te verkrijgen, we zijn dan eind augustus 2010, in ongeveer 4 weken tijd is de collectieve schuldbemiddeling door de rechtbank aanvaard en dan moet u weten dat het proces tegen haar bijna 4 jaar heeft geduurd, van zoiets word een mens echt even niet goed van.
Nu heb ik via de advocaat een brief ontvangen met daarbij een lijst van alle schulden en schuldeisers en dat is helemaal om zot van te worden, zij heeft een totale schuld uitstaan van 331.786€ dit allemaal bij verschillende instanties van BTW en directe belastingen, nu vraag ik mij af waarom zij dan nooit eerder is overgegaan tot collectieve schuldbemiddeling, ik kan moeilijk aannemen dat dan mijn pietluttig bedrag van 5537€ de druppel was die de emmer deed overlopen.
Ik ben dan eens op onderzoek geweest bij de andere schuldeisers omdat ik niet kon geloven dat dit allemaal zo maar kan, reden van mijn onderzoek was eigenlijk een passage in hoofdletters in de brief van de advocaat van de tegenpartij:
Totaal passief bedraagt onder alle voorbehoud en zonder enige nadelige erkenning, inclusief het voorbehoud met betrekking tot eventuele verjaarde vorderingen een bedrag ten belope van plusminus 331.786€.
Die voorbehoud met betrekking tot eventueel verjaarde vorderingen , dat stond mij echt niet aan, ik ben dan gewoon naar het belastingkantoor gegaan en een gesprek gevraagd met de ontvanger van directe belastingen, hier was dan ook de grootste schuldeiser en ik heb hem zowat het verhaal verteld en ik kreeg volledige medewerking van deze persoon, hij kon niet direct iets terug vinden over schulden op haar naam en vroeg mij om later de dag eens terug te bellen, ik heb dan een halve dag later terug gebeld zodat deze man alles goed zou kunnen uitzoeken en hij wist mij te vertellen dat de schulden van mevrouw in hun kantoor NIHIL zijn, dus versta ik hieronder dat zij een collectieve schuldbemiddeling krijgt op basis van onjuiste inlichtingen aan de arbeidsrechtbank, ik denk niet dat dit zomaar allemaal kan en is dit een bedrieglijk onvermogen.
Dan is er nog een auto waar zij mee rijd maar deze staat bij het DIV ingeschreven op naam van haar schoonzuster, de autoverzekering staat op haar naam, haar vorige wagen een Mercedes, notabene betaald door mijn vader heeft zij nu verwisseld voor een jonge tweedehandswagen van 4 jaar oud waar men toch 8 à 9.000€ voor moet neertellen, deze aankoop is gebeurt in mei 2010, ook alweer enkele maanden na de uitspraak van de rechtbank, zij heeft zoveel tijd gehad om alles zodanig te regelen dat zij geen bezittingen heeft.
Wat mij hier dan weer opvalt is dat in haar verzoek tot collectieve schuldbemiddeling er een lijst bij is van haar vaste maandelijkse en jaarlijkse uitgaven en hierin vind ik nergens uitgaven voor een autoverzekering, wel voor verzekeringen allerhande brand en gezinspolis enz... maar geen autoverzekering en deze heeft zij voor 100% zeker dit is onlangs gecheckt, de reden waarom zij deze niet vermeld is dan volgens mij om deze auto verborgen te houden voor de rechter.
Het appartement dat zij bewoont hiervoor zou zij huur betalen 425€ als gemeubeld appartement wat mij toch wel goedkoop lijkt, in de tijdspanne dat zij met vader optrok was er steeds sprake van HAAR appartement dus heb je het toch over uw eigendom. Ik vermoed dat zij dit appartement in de loop der jaren ook op iemand anders naam heeft laten zetten van haar familie, op de brievenbus prijkt dan ook een naamplaatje van haar broer en schoonzuster ( dezelfde als wie de wagen op haar naam heeft ).
Mijn eigen raadsman heeft niet zoveel interesse meer volgens mij in deze zaak, als ik hem bel word ik altijd vrij snel afgewimpeld, zo ervaar ik het toch en ik vind dat spijtig, als men ziet dat men met een ordinaire oplichtster te doen heeft en gewoon haar gang gaat.
Momenteel weet ik niet goed meer hoe het verder moet en hoop ik op een beetje goede raad van mensen op dit forum.
Alvast bedankt...........