Erfenis: "bewoner" zonder huurcontract

Cindy013
Topic Starter

Erfenis: "bewoner" zonder huurcontract

#1 , 05 apr 2011 22:30

Door erfenis ben ik momenteel in het bezit van een huis, waar iemand zijn domicilie staat zonder huurcontract, en zonder dat die persoon ooit huurgeld heeft betaald (was naar horen zeggen een overeenkomst van "jij mag er wonen, ik vraag geen huurgeld maar je verbouwt het volledig op eigen kosten".
Die persoon woont er niet, heeft inderdaad een deel "verbouwd", heeft een sleutel en er liggen persoonlijke papieren (van hem en zijn firma) en ook nog (denk ik) persoonlijke eigendommen.

Na het overlijden heb ik 1 keer telefonisch contact gehad met die persoon, en sindsdien blijven telefoons en brieven onbeantwoord.

Ik wil nu het huis verkopen, maar ... alles ligt er nog, die "huurder" heeft nog een sleutel en is onbereikbaar.

Kan ik dit huis leeghalen en zomaar verkopen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 apr 2011 22:43

lees dit eens
http://www.just.fgov.be/img_publications/pdf/21.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 05 apr 2011 23:22

Aangezien er geen huur wordt betaald is er geen sprake van verhuring. Indien de woning niet wordt vrijgemaakt moet u een procedure voor het vredegerecht starten wegens bezetting zonder recht of titel.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”