Hallo,
Op aanvulling van mijn oorspronkelijke post http://www.juridischforum.be/forum/view ... 50&t=21998 heb ik toch mijn bedenkingen bij hoe alles verloopt en niemand, nee niemand durft mij uitleg geven.
Mijn moeder heeft via akte laten noteren dat ik haar deel erf, vader hertrouwd later en is nu bijna 2 jaar overleden. Nog steeds claimt stiefmoeder via advocaten dat zij de enige is die het gebruik van het huis heeft ongeacht dat in er een akte van mijn moeder wel degelijk alles letterlijk op papier staat. Ik krijg geen huishuur, heb nog steeds geen toegang tot de woning gehad na overlijden, de gelden zijn allemaal opgenomen, doch wel aangegeven dus heb ik succesie betaalt voor niks. Notaris die de aangifte gedaan heeft weet niet waar in of waar uit, na zelf advocaat genomen te hebben moet ik nu wachten op een dossier van de tegenpartij : ik zou alle kosten aan de woning die mevr gedaan heeft in 20jaar (met vader's geld dat zij op haar rekening heeft gezet, zij heeft nooit enig inkomen genoten) nu eerst dienen terug te betalen. Hoe kan iemand de wil van moeder naast zich neerleggen om die huishuur niet te hoeven betalen ? Blijkbaar zijn notariële aktes dus niks waard als puntje bij paaltje komt ? Als haar advocaat zegt dat ze niks dient te betalen aan de kinderen, noch de huishuur voor mijn VE wat is dan de redenering hierachter ? En belangrijker wat kan ik hier tegen doen, mijn notaris draait het hoofd, mijn advocaat wacht op tegenpartij (dossier)
ALs dit echt zo is, wat is dan werkelijk nog het nut van aktes en de sommen die ervoor moeten betaald worden ?
MVG
D