Wonen in een huurhuis als erfgenaam

pietje55
Topic Starter

Wonen in een huurhuis als erfgenaam

#1 , 02 jun 2011 15:38

Ik woon in een huurhuis van mijn overleden ouders dit huur ik al 28 jaar
nu is mijn vader als laatste overleden en is er een onverdeelde boedel.
mijn broer wil me het huis uitzetten omdat hij zegt dat het dan meer opbrengt.
en wil daarbij een termijn van 2 maanden hanteren.ik betaal slechts 350 euro huur
omdat ik het niet zelf kan kopen vanwege mijn slechte financieele situatie.
ik weet niet meer wat er in het huurcontract stond bij overlijden en dit contract ben ik kwijt.
maar daht dat er iets instond dat ik bij verkoop het huis uit moet.
is dit wel reeel als je al 28 jaar huurt ik heb geen geld om een huis te kopen en kom dus op straat.
wie weet raad

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 02 jun 2011 16:53

U bent nu waarschijnlijk samen met uw broer eigenaar van dat huis. U heeft dus recht op e helft van de opbrengst. Als u 350 € huur blijft betalen aana uaw broer , mag die best content zijn. Om evenveel te krijgen van iemand anders moeten jullie 700 € huur vragen. Op die manier is het dus beter dat jij blijft wonen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

pietje55
Topic Starter

#3 , 03 jun 2011 01:34

hij wil niet dat ik blijf wonen hij wil geld van het huis en geen huur geld per maand

Reclame

j.demoor

#4 , 04 jun 2011 10:06

‘dit huur ik al 28 jaar’ houdt in : “Art.1742...Het huurcontract wordt niet ontbonden door de dood van de verhuurder, noch door de dood van de huurder.”(Burgerlijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”