#1 , 04 okt 2011 14:40
Hallo,
Ik heb iets voor en ik zoek al 2 dagen naar concrete info, maar niemand schijnt me die te kunnen geven. Ik hoop (en vermoed) jullie wel...
Situatie, zo concreet mogelijk:
- Mijn ex-man heeft zich vorige week van het leven beroofd, wij hebben een dochter samen van 14 jaar en zijn al uiteen sinds 2002, wettellijk gescheiden in 2006
- Broer en ouders van ex regelen de begrafenis (in samenspraak met mijn dochter), ik hou me er buiten omdat ex al 3 jaar met iemand samenwoonde (niet officieel, zijn adres stond bij zijn vader)
Broer en ouders gaan er van uit dat zij de begrafenis gaan moeten betalen, maar geen van hen heeft eigenlijk geld daarvoor...
- Ex was in collectieve (de gerechtelijke versie), ik heb net met zijn schuldbemiddelaar gebeld, die raadt me (mijn dochter dus) aan om de erfenis te verwerpen omdat er absoluut meer schulden zijn dan activa. Er staat nu nog wel iets meer dan 5000 euro op de rekening.
- Ik weet al dat ik in naam van mijn dochter de erfenis moet verwerpen, maar wat ik eigenlijk niet weet, is of de kosten voor de begrafenis via de schuldbemiddelaar geregeld kunnen worden (ik heb het hem vergeten te vragen en hij is nu niet meer bereikbaar...
Indien niet, wie moet die dan betalen? De erfgename of toch de broer en ouders. Ik wil het hen besparen, maar ik heb geen zin (of geld) om ervoor te moeten opdraaien
- Hoe zit het met de verdere administratieve afhandeling? Is het de bedoeling dat ik dat doe? Zo niet, wie dan wel?
Ter info: Ik heb de vragen in vet gezet, zodat ze een beetje opvallen.
Alvast bedankt
Reintje
Nog even iets toevoegen: ik vermoed dat ik dit alles via een notaris kan te weten komen, maar ik heb geen zin om hier allemaal teveel geld tegenaan te smijten, dat kan ik beter opzij zetten voor mijn dochter, gezien ik er nu helemaal alleen voor sta...