erfdeel verdeling bankgelden

tismoeilijk
Topic Starter

erfdeel verdeling bankgelden

#1 , 11 apr 2012 16:46

vraag : mijn vader is overleden en de bankgelden zijn gedeblokkeerd. Enkel de oudste vd kinderen heeft volmacht.

Ik vraag wat van dat geld omdat ik dringende rekeningen heb maar ze willen het mij niet geven.

Ik heb toch recht om dit te vragen? en kunnen zij het weigeren om me iets te geven? Het gaat over niet veel geld.
wat kan/mag ik dan nog doen ?

dank voor een reactie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 11 apr 2012 18:07

Ik vraag wat van dat geld omdat ik dringende rekeningen heb maar ze willen het mij niet geven.
Rekeningen van wie of wat?

wanton

#3 , 11 apr 2012 18:15

Om de tegoeden van een bank uit te betalen , moet de bank een attest van erfopvolging krijgen. Alle erfgenamen moeten tekenen voor de vrijgave , want volmachten van vroeger tellen niet meer. Eens iedereen getekend heeft , zal de bank de gelden uitbetalen.
Dit is wel de situatie indien vader alleenstaand was , nl. weduwnaar of gescheiden.
Als het gaat om betaling van de begrafenis en derg. , kan men gewoon de betaling vragen aan de bank.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

tismoeilijk
Topic Starter

#4 , 11 apr 2012 19:20

Om de tegoeden van een bank uit te betalen , moet de bank een attest van erfopvolging krijgen. Alle erfgenamen moeten tekenen voor de vrijgave , want volmachten van vroeger tellen niet meer. Eens iedereen getekend heeft , zal de bank de gelden uitbetalen.
Dit is wel de situatie indien vader alleenstaand was , nl. weduwnaar of gescheiden.
Als het gaat om betaling van de begrafenis en derg. , kan men gewoon de betaling vragen aan de bank.
we hebben allemaal getekend, de oudste heeft volmacht op die rekening
was van mijn vader, vader weduwnaar

ik vraag gewoon een bedrag van dat geld (dat toch uiteindelijk zal verdeeld worden) om dringende rekeningen te betalen

maar ik zou het niet krijgen van de andere kinderen.

ik heb toch recht om dat te vragen?

ik doe het al met veel schaamte, alleen maar omdat ik niet anders kan :(

begrafenis is al verrekend

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”