Beste lezers,
Omschrijving van de huidige situatie:
Ik ben wettelijk gescheiden en vader van 2 zonen. Ik heb het voorbije jaar voor mijn beide zonen al eens wat geld overgemaakt via PC-banking. Ik kom stilaan in een uitzichtloze situatie ivm mijn gezondheid...
Ik heb mijn rekeningafschriften van het laatste jaar geprint en getoond aan mijn beide zonen. Daarop konden zij zien wie wat, wanneer en hoeveel al gekregen heeft van geld.
Nu is het zo dat mijn jongste zoon een aanzienlijk bedrag minder gehad heeft dan zijn broer.
Mijn vraag is nu: hoe kan ik dit wettelijk vastleggen dat na mijn overlijden de jongste zoon evenveel zal gehad hebben als zijn broer?
Heb al het één en ander gelezen op internet maar zie het bos door de bomen niet...
Is het wettelijk dat ik eigenhandig een document schrijf (in 2 voud) waarin staat dat de jongste zoon ......euro tegoed heeft tov zijn broer? Zou dit laten tekenen door ons 3en en bij overlijden moeten zij dat dan aan de notaris geven (een soort testament maar niet op voorhand aan notaris gegeven). Is mijn idee wettelijk geldig om mijn jongste zoon niet te benadelen tov zijn broer?
Mvg
Jack2012