Hallo,
Sorry dat ik jullie hier mee lastig val... Maar weet op den duur even niet meer wat doen...
Op 5 augustus 2011 is mijn grootmoeder overleden, zij had een testament opgemaakt, waarin stond dat haar 2 dochters en een nicht van haar de "grote" ervers waren...
Dus het bedrag werd door 3 gedeeld, maar aangezien 1 van die dochters mijn moeder is, die sedert 2007 is overleden, kregen wij haar deel.
Dus werd 1/3 nog eens verdeeld onder de 4 kinderen van men moeder.
Na al de papieren in orde te hebben gemaakt bij de notaris van men grootmoeder (alles was bijna rond met de gelden, de kluis moest enkel nog verkocht worden en dan was de zaak van de baan), deed één van men zussen nogal vrij moeilijk omtrent het feit dat een nichtje van men grootmoeder ook erfde, dus zij liet dat dan allemaal nakijken bij een andere notaris...
Die de raad gaf van alle volmachten in te trekken bij de notaris van men grootmoeder, zodat hij dat kon nakijken...
2 maand later moesten we bij hem komen, en alles leek in orde te zijn..
Dus hebben we terug moeten tekenen bij de nieuwe notaris.. Voor de volmachten te geven..
Nu de andere dochter van men grootmoeder die in Engeland verblijft, is het nogal vrij moeilijk om telkens op en af te komen aangezien ze al serieus op leeftijd is.
Dus was de afspraak dat wij in de naam spraken van ons tante. Dat enkel de papieren die moesten getekend worden opgestuurd gingen worden en terug.
Dus na al die papieren dan in orde te hebben gemaakt bij die nieuwe notaris. Moesten we terug wachten, want hij moest alle papieren hebben van de andere notaris van de banken en diversen. nu een goede 3 maand later, hebben we nog steeds niets van die notaris vernomen, dus heb ik hem terug gebeld afgelopen week.
Met de vraag hoe de zaken stonden. Hij zei van dat hij op de attesten was aan het wachten en dat er nog successierechten moesten betaald worden..
En hij scheepte me af en hing op. Dus ik belde er na naar de notaris van men grootmoeder met de vraag van, hoe de zaken daar stonden, omdat ik niet wijzer werd van de stand van zaken bij de huidige notaris die wij hebben.
En legde uit aan de telefoon van dat onze notaris zei dat hij nog aan het wachten was op die attesten van de bank, en dat er successierechten moesten betaald worden etc...
Waarop de notaris van men grootmoeder zei, van alles was al rond, ik heb hem op 15 juni alle papieren verstuurd.
Ik ga zelf eens contact opnemen met hem want het is al 2 maand verder en de zaak sleept serieus aan. (het nichtje van men grootmoeder dat ook erfde, is bij de notaris van men grootmoeder gebleven om de zaak af te handelen.).
Dus ik nam opnieuw contact op met mijn notaris, en zei hem van dat de andere notaris zei dat alles al rond is, en de successierechten zijn in orde etc... waar op de notaris zei van, op een venijnige manier, van ik moet wachten op die attesten want dan komen die gelden pas vrij, en si en la, en ahja, jullie moeten geen successierechten meer betalen, maar jullie tante wel... Dus....
Ik nam terug contact op met de notaris van men grootmoeder en zei haar wat mijn notaris zei, en die zei van da klopt niet. Want alles is al in orde..
Ben op hem aan het wachten om de inhoud van de kluis te kunnen verkopen en de zaak te kunnen afsluiten...
En heb gisteren gebeld naar die notaris zijn kantoor, maar die was er niet, hij ging mij terugbellen..
En heb nog steeds niets vernomen van hem (de dag erna).
Ik weet het is allemaal ingewikkeld, Maar nu is men vraag, wat kan ik doen?
Want heb het gevoel dat mijn notaris met mijn voeten aan het spelen is. En dat zo afscheppen aan de telefoon zint me totaal niet.
't Is toch de bedoeling dat een notaris ervoor zorgt dat alles in orde geraakt? en niet om de zaken langer te laten aanslepen? Want we zijn nu al meer als een jaar na het overlijden van men grootmoeder. En we staan nog altijd nergens zo lijkt.
Met vriendelijke groet.
(Weet niet of ik in het juiste topic zit. excuseer me als het niet zo is)