Erfenis verworpen, maar wat nu?

BramV
Topic Starter

Erfenis verworpen, maar wat nu?

#1 , 24 aug 2012 18:06

Beste,

Een tijd geleden heb ik al op dit forum een topic geplaatst i.v.m. het verwerpen van de erfenis van mijn vader.

Ondertussen heb ik inderdaad deze erfenis verworpen en heb ik hiervan een document als bewijs.

Nu heb ik onlangs bericht gekregen van de bank van mijn vader met de boodschap dat zijn rekening nog steeds geblokkeerd staat en dat er nog enkele betalingen moeten worden geregeld ( begrafeniskosten enz... ). Daarvoor hebben ze een handtekening nodig van de erfgenaam om dit in orde te brengen. ( volgens hen ben ik dat dus )

Mij is er verteld geweest dat ik NIKS mag tekenen. Het is toch wel een beetje vervelend omdat ik hier rond wordt lastiggevallen ( ik wil gewoon rust! ) en ik begrijp ook wel dat die mensen hun geld willen, maar ikzelf wil hierdoor niet in de problemen geraken!

Ik denk zelf dat ik juridisch gezien geen erfgenaam meer ben aangezien ik de erfenis heb verworpen, moet dan de volgende in de lijn die handtekening niet plaatsen? (mijn pepe). Indien ja, waarom blijft dan de bank mij verder lastigvallen?

Ik wil gerust die handtekening plaatsen, maar wil daardoor niet in ongemakken vallen met andere schulden! ( dat was de reden waarvoor ik mij heb afgetekend )

Alvast bedankt

Gr bram

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BramV
Topic Starter

#2 , 24 aug 2012 18:08

P.S. De bank weet al dat ik mijn erfenis heb verworpen en ze hebben een kopie van het document. De bank zegt mij wel dat zij nog nooit ervaring hebben gehad met een dergelijk geval. Waarschijnlijk daarom ook dat ze mij blijven lastigvallen.

wanton

#3 , 24 aug 2012 18:27

Zorgen dat iemand begraven wordt is geen daad van aanvaarding van de erfenis. Bovendien , zelfs als je de erfenis weigert , kan jij verplicht worden de begrafenis te betalen. U wordt hier niet aangesproken als erfgenaam maar als onderhoudsplichtige. Laat één en ander door een notaris regelen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”