Hallo allemaal,
Ik ben in de volgende situatie verzeild geraakt.
Mijn ouders zijn al 20 jaar gescheiden.In 2006 hertrouwd mijn vader in gemeenschap van goederen met een andere vrouw.Een jaar later,in 2007, besluiten ze samen een huis te kopen en zo geschiede.Echter mijn(ex)stiefmoeder is onvermogend hiervoor.Mijn vader besluit zijn huis te verkopen dat reeds van voor hun huwelijk in zijn bezit was.Met de gelden van dit huis wordt dan het gezamelijke huis aangekocht.In 2010 beslist de vrouw om te scheiden en maakt aanspraak op de helft van de eigendommen.Vermits mijn vader hiermee niet akkoord gaat omdat hij dit huis uit voorhuwelijks vermogen betaald heeft,draait dit uit op een vechtscheiding.Eind 2011 is het wettelijk huwelijk ontbonden voor de rechtbank.De verdeling van de goedere en onroerende goederen nog niet.Nu komt mijn vader in februari plots te overlijden,terwijl er nog geen verdeling is.
Moet ik het huis nu delen met een exstiefmoeder omdat zij getrouwd waren in gemeenschap van goederen.
Ik kan aantonen met bankuittreksels dat het huis betaald is met gelden afkomstig van voor het huwelijk van hen.
maw kan ik aanspraak maken op het ganse huis?
Als er iemand een antwoord op weet,graag feedback aub.
mvg
Sven