Beste,
Enkele jaren geleden is mijn moeder gestorven. Ikzelf was toen meerderjarig, mijn broer nog minderjarig.
Op dat moment zei mijn vader dat alles zo geregeld was in het trouwboekje dat hij alles kreeg (het huis, al het geld) en wij niks. Misschien stom, maar noch ik noch mijn broer heeft daar toen iets aan gedaan.
Nu zitten we in de fase dat zowel ik als mijn broer gaan kopen/bouwen, en we elke cent nodig hebben. Ondertussen leeft ons vader als god in Frankrijk (met zijn nieuwe vriendin) en kan het geld niet op.
Nu vragen wij ons af: kan het wettelijk wel dat wij letterlijk NIKS hebben gekregen van de erfenis van ons moeder? Geen huis, geen vruchtgebruik, geen geld? We hebben ook nooit een document moeten tekenen en zijn nooit bij de notaris geweest... En we hebben schrik dat alles zal 'op' zijn en dat we ook later nooit een cent gaan zien (de relatie met ons vader is niet zo goed...)
(Ik post onder een schuilnaam omdat het niet de bedoeling is dat ons vader hier achter komt.)
Alvast bedankt voor de reacties. Ik weet dat ik ook naar een notaris kan gaan maar heb schrik dat die ons vader zou verwittigen.